I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, August 8, 2010

Principle of Study 读书心态

Final exam is at the edge,and so for me too,at the edge too...haven prepared anything yet but just realized something recently that made me not prepared for the exam.It's my manner how i going to study for the coming papers.I always having the mindset,'after studied,understand everything'.Hence study late for those papers.

Is time for me to change my mindset to 'after studied,don't know everything' before it's late.This should be the right principle for me.And those who having the same mindset with me,is time to change yours too.

大考将近,也隐约地暗示了我‘死期’也快要到了,希望菩萨庇佑能越过这鬼门关。咳,准备上考场啊!但也让我了解什么因素导致我还不准备,那就是我的读书心态啦。我每次都抱着‘读了,什么都懂'的心态,所以就不早前准备好一切。

我想也是时候迎新去旧了。把之前的读书心态给改掉,换来另一个新的,也就是‘读了,什么都不懂’的心态。你也跟我一样持着错的读书心态吗,是时候改掉它咯,不然后悔莫及,应该未雨绸缪了。

No comments:

Post a Comment